nedelja, 24. januar 2010

eMarketing plan & eBuisness model



Marketing plan je pisni dokument, ki podrobno opredeljuje trenutno tržno sitacijo, grožnje ter priložnosti, tržne cilje in strategije za doseganje teh ciljev. Marketinški načrt je lahko napisan za produkt, storitev, znamko ali celotno podjetje. E- marketing plan je bolje osredotočen na priložnosti, grožnje, cilje in strategije v internetu-spletu. Razvoj našega Emarketing načrta se začne z E-business modelom. Poslovni model opisuje produkte, storitve, zagotavlja informacije in vire prihodkov. Opredeljuje ključne elemente vašega posla kot so vhodna-izhodna logistika, operativa, marketing, storitve in podporne aktivnosti.  Emarketing plan se mora prilagajati mojemu poslovnemu modelu. Emarketing plan diskutira o '' kako bomo uporabili informacijsko tehnologijo ter upravljali marketing mix (izdelek, ceno, mesto in promocijo), kako bomo planirali optimizacijo naše vsebine in kako bomo alocirali naše vire '', da bomo privabili nove stranke, obdržali obstoječe ter ustvari pritok prihodkov.
Najdemo se lahko v naslednjih poslovnih modelih ali pa oblikujemo hibridni poslovni model.

Merchant model:
Trgovci na drobno in debelo ponujajo svoje blago in storitve. ponavadi se poleg cataloške prodaje odločijo še za spletno prodajo ali pa migrirajo v online model. Prednosti takšnega modela je povečanje svojih odjemalcev  ter prodor na globalni trg, nižji stroški promocije in prodaje, 24/7 naročanje in one-to-one marketing.

Auction model:
Temelji na izvajanju ponudb preko multimedijskih predstavnosti za svoje blago in storitve. tok prihodkov dobivajo iz licenc, pristojbin ter oglaševanja.

Manufacture model:
Uporabljajo web za distribucijske kanale, tako da ne grejo k posrednikom ampak direktno h stranki. Za primer Dell Computer Corporation , izdelovalci osebnega računalniškega sistema uporablja ta model za direktno prodajo svojim strankam na spletni strani.

Affiliate model:
Je '' pay for preformance model''. Neka spletna stran promovira drugo spletno stran (izdelke, storitve) in se dogovorita o proviziji (10% od prodaje)

Advertising model:
Portali kot so AOL, Yhoo in Alta Vista. Ponujajo nekaj brezplačnega mail, chat, forum, auctions...itd.

Infomediary model:
Zbirajo podatke uporabnikov  in prodajajo informacije drugim. Promet ima z brezplačnimi ponudbami (free internet ali free hardware)

Subscription model:
Uporabniki plačajo za vsebino, ki jo želijo videti.

Brokerage model:
Je trg kjer se zberejo prodajalci in kupci. Lahko vklučujejo B2B, B2C, C2C. Pritok prihodkov je v transakcijah in provizijah.

Virtual Communities model:
Zbira socialne člane (študenti, partnerji, stranke...itd). Pritok prihodkov je od članarin in oglaševanja.

Logistic model:
Pomaga drugim z svojim podpornim sistemom (electronic payments, ordering system, shippin services. Tok prihodkov so pristojbine.

To poglavje iz knjige me je osvetlilo z emarketinškim planiranjem. Dobila sem sferični pogled na Emarketing planing.

1 komentar: